Meni

Uporabniška podpora: 
+385 1 5573 568

Kategorije izdelkov
Hitro naročilo
0
V košarici (0)

Tvoja košarica je prazna.

Dodaj kateri koli izdelek iz našega kataloga.

Kupon je obračunan Izbriši
Dostava: Brezplačno
Skupaj z DDV: 0,00 €
Do brezplačne dostave ti manjka 39,99 €
0,00 € / 39,99 €
0
Domov Zdrav kotiček Vitamin D (vitamin sonca) - kako, kdaj in zakaj ga uživati?

Vitamin D (vitamin sonca) - kako, kdaj in zakaj ga uživati?

Spoznajte vitamin sonca - vitamin D!

Vitamin D (kalciferol), ki ga pogosto imenujemo tudi sončni vitamin, je nujen za normalno delovanje telesa. Za razliko od drugih viaminov, ga telo lahko samostojno proizvaja.

Vsi članki
31. oktober 2023.

Vitamin D ali kalciferol ima vse večji način uporabe za preprečevanje in zdravljenje številnih bolezni. Sodoben način življenja ter pogosto bivanje v zaprtem prostoru so dejavniki tveganja za pomanjkanjem vitamina D. V nadaljevanju izvedite kaj je vitamin D, kako vpliva na telo, kateri so simptomi pomanjkanja tega pomembnega vitamina, v kateri se hrani nahaja ter kako dolgo časa ga je treba uživati. 

Vsebina: 

Kaj je vitamin D in kako vpliva na naše telo?

Vitamin D ali kalciferol je vitamin, topni v maščobah. Vnos zadostne količine vitamina D pomaga rast in razvoji kosti in zob, tudi kot boljši odpornosti na določene bolezni. Vitamin D ima tudi številne druge zdravstvene prednosti. Številna raziskovanja kažejo na njegov proti rakavi učinek, potrjeno je da lahko ima vlogo v zmanjšanju tveganja za nastankom multiple skleroze. Vitamin D je eden redkih vitaminov, ki naše telo lahko samo proizvede. On, namreč, nastane s sintezo v našem telesu pod vplivom sončne svetlobe. 

Glavni izvori vitamina D: 

  • izpostavljanje soncu 15-20 minut trikrat na teden
  • hrana
  • prehransko dopolnilo

Vitamin D je neizogiben za normalno delovanje telesa. Pomemben je za ohranjanje trdnosti kosti z optimalno absorpcijo kalcija iz hrane in prispeva k normalni absorpciji kalcija in fosforja. Poleg tega prispeva k normalni količini kalcija v krvi, zdravemu delovanju mišic, zdravih zob, normalnemu delovanju imunskega sistema in ima pomembno vlogo pri delitvi celic. Vitamin D je pomemben tudi za ohranjanje delovanja in ravnovesja zdravja prebavil.

OSTROVIT VITAMIN D.

Simptomi pomanjkanja vitamina D

Pomanjkanje vitamina D ugotavljamo z laboratorijsko diagnostiko z določitvijo koncentracije 25-hidroksi vitamina D v vzorcu krvi.Sodoben življenjski slog, dolgotrajno bivanje v zaprtem prostoru in slabo izpostavljanje sončni svetlobi ne dajejo organizmu dovolj možnosti za proizvajanje vitamina D3.
Simptomi pomanjkanja vitamina D so lahko: 

  • utrujenost in depresija
  • mišična šibkost
  • težave s spancem, nespečnost
  • bolečina v kosteh in sklepih
  • izguba las
  • izguba apetita
  • Povečana dovzetnost za okužbe

Pomanjkanje vitamina D - kdo sodi v rizično skupino?

Verjame se da je 40 do 50% svetovnega prebivalstva trpi za pomanjkanjem vitamina D. Določene skupine ljudi imajo večje tveganje za razvojem pomanjkanja pomembnega vitamina. V to skupino lahko vključimo majhne otroke, osebe, ki pogosto bivajo v zaprtih prostorih, starejše ljudi, nosečnice in doječe matere ter osebe z določenimi zdravstvenimi stanji. 

Osebe, ki so zbolele za cistrično fibrozo, Chronovo boleznijo ali celijakijo ter osebe, ki imajo bolezni ledvic in jeter lahko imajo pomanjkanje vitamina D. Dodatno, določena zdravila, kot so odvajala, steroidi ter zdravila za hujšanje, za znižanje holesterola in za nadzor epileptičnih napadov lahko povzročajo pomanjkanje vitamina D.

Vitamin D se lahko nadomesti s predpisanimi odmerki vitamina D, oziroma s prehranskimi dopolnili, vendar tudi z uživanjem hrane, ki vsebujejo vitamin D ter z izpostavljanjem soncu. 

vitamin d

Koliko sončenja je potrebno za normalno raven vitamina D?

Sinteza vitamina D se opravlja na koži po vplivanjem sončne svetlobe, oziroma z UV sevanjem. Redno izpostavljanje soncu je najbolj naravni način pridobivanja dovolj vitamina D. Da ohranite zdravo raven vitaminov v krvi, poskušajte biti na soncu 10-30 minut  ob poldnevu, nekajkrat na teden. Ljudje s temnejšo poltjo morda potrebujejo malo več časa. Pri ljudeh in sesalcih vitamin D3 nastaja v telesu, vitamin D2 pa najdemo v rastlinskih virih.

Čas izpostavljanja bi moral biti odvisen od tega koliko je vaša koža občutljiva na sočno svetlobo. Vendar se je treba zavedati tega, da prekomerno izpostavljanje UV žarkom postara kožo in povečuje tveganje za nastankom raka kože. Telo zelo hitro sintetizira vitamin D ter je dovolj le da del vašega telesa izpostavite sončnim žarkom. Če se vsakodnevno kratek čas sprehajate po soncu v pomlad, poletje ,jeseni, to je ponavadi dovolj za ustvarjanje zalog. 

izlaganje suncu vitamin d

D vitamin v hrani

Vitamina D ima samo v določeni vrsti hrane, predvsem v mastnih ribah, lososu, mečaricah, skušah, polenovki, sardinah in konzervirani tuni.Vendar na policah trgovin lahko kupimo hrano, ki je obogatena z vitaminom D, kot so žita, siri, mleko in jogurt. Vegani in osebe, ki ne prenašajo laktozo ne dobivajo s pomočjo prehrane zadostne količine vitamina D ter se priporoča uživanje vitamina D v obliki prehranskih dopolnil. 

Torej, z uživanjem vitamina D2  (ergokalciferol) ali D3 (kolekalciferol), lahko povečate vnos vitamina uživajoč (majhno) živil, ki ga naravno vsebujejo. Uživanje vitamina D s hrano, ki vsebuje maščobe, pomaga v absorpciji hranil. Živila, ki naravno vsebujejo velike količine vitamina D so: 

Hrana, ki je ponavadi obogatena z vitaminom D vključuje: 

Vitamin d v hrani

Dnevni odmerek in kako dolgo časa morate uživati vitamin D?

Priporočilo Britanske službe za javno zdravje (NHS), ki velja za celotno populacijo, še posebej pa za ljudi v izolaciji, se nanaša na dnevni vnos 10 µg ali 400 IJ vitamina D. Evropska agencija za varno hrano (EFSA) zdravim ljudem priporoča vnos 600 IJ na dan, kot največji dovoljeni dnevni vnos za zdrave ljudi pa je naveden 4000 IJ na dan. V primeru pomanjkanja dokazov se uporabljajo povečani odmerki, pod nadzorom zdravnika za omejeno časovno obdobje.

Če imate pomanjkanje vitamina D, je potrebno nekaj tednov vsakodnevnega uživanja prehranskih dopolnil D vitamina, da bi se ravni vitamina D v telesu dvigale. Pričakuje se, da bo vsakih 1.000 IU vitamina D3, zaužitih dnevno, po nekaj tednih zvišalo raven 25(OD)D v krvi za 10 ng/ml.

Vitamin D je endogeni hormon ter se dobro prenaša. Če pa dlje časa presegate priporočene dnevne odmerke vitamina D, so lahko prvi opozorilni znaki, kot sta slabost in bruhanje, pokazatelj ledvičnih kamnov ali okvare ledvic. Zato se pred začetkom uživanja prehranskih dopolnil z vitaminom D posvetujte z zdravnikom.

Vitamin D lahko zaužijete kadar koli v dnevu. Uživanje vitamina D ob obroku lahko poveča njegovo absorpcijo. 

Kateri je najboljši vitamin D?

Kateri vitamin D kupiti, je vprašanje, ki se vprašajo številni. V hrani, prehranskih dopolnilih ima vitamin D dve osnovni obliki: D2 (ergokalciferol) iN D3 (kolekalciferol). V asortimanu Tovarne Zdrave Hrane lahko kupite tudi vitamin D kot prehransko dopolnilo v obliki tablet ali kapsul v pršilu. 

Za zdrave kosti, močno odpornost in lepo kožo preizkusite kapsule vitamina D3! Le ena kapsula Nutrigold vitamina D3 vsebuje 200% priporočene dnevne količine vitamina D ter ga priporočamo vsem, zlasti ljudem, ki se ukvarjajo s fizično dejavnostjo in starejšim osebam.

V Tovarni Zdrave Hrane se lahko kupi tudi liposomski vitamin D3. Za razliko od drugih načinov uživanja vitaminov, liposomski vitamini se absorbirajo neposredno v krvni obtok ter imajo odlično sposobnost prenašanja hranili do telesnih celic, zato so idealni za vnos hranljivih snovi. Za normalno funkcijo imunskega sistema poskusite Ekolife Natura liposomski vitamin D3

Sklep

Vitamin D, ki ga številni imenujejo vitamin sonca je bistven za normalno delovanje telesa. Pomanjkanja kadarkoli lahko povzročajo številne zdravstvene težave. Zaradi širokega spektra delovanja se priporoča uživanje vitamina D  za preprečevanje in zdravljenje številnih bolezni.

Prehranska dopolnila, zmerno izpostavljanje soncu in uživanje hrane, ki vsebuje vitamin D, lahko pomagajo ohraniti ravni vitamina D v telesu. Priporočila Hrvaškega inštituta za javno zdravstvo med drugim vključujejo čim več izletov in aktivnosti na prostem, redno gibanje, pravilno in uravnoteženo prehrano, od oktobra pa tudi uživanje prehranskih dopolnil- vitamina D v odmerku 20 µg na dan ali več.

Prijavite se na naš brezplačni Novičnik in prvi izvedite vse novice iz zdravega življenja s Tovarno Zdrave Hrane! 

Lahko vas zanima tudi...

Komentiraj članek

Tvoj e-naslov ne bo objavljen in bo uporabljen samo za odgovor na tvoj komentar/mnenje.

Uporabniška podpora

Pon – Pet: 07:00 – 15:00h

+385 1 55 73 568

[email protected]

Si želiš 10% popusta?

Ob prijavi na novičnik pridobi 10% popusta na prvo naročilo.
Brezplačno prejmi nasvete in recepte iz sveta zdrave prehrane. 
*Popust se ne sešteva z drugimi popusti.